Pubblicazioni scientifiche
-
Rosa Pugliese, Greta Zanoni, Maria Cecilia Andorno, Paolo Della Putta, Silvia Sordella, Plurilinguisme à l’école : aperçus du projet NEW ABC sur la formation des enseignants en tant que processus participatif, in: Didactique(s), plurilinguisme(s), mondialisation(s), Strasbourg, ACEDLE, 2024, 2, pp. 1 - 10 (atti di: Didactique(s), plurilinguisme(s), mondialisation(s), Aveiro (Portogallo), 17 et 18 novembre 2022) [Contributo in Atti di convegno]
-
Thune, Katrin. The Tale of a young writer. - About this book., in: Unica Zürn, Katrin. The Tale of a young writer., Milano, Crackers, 2024, pp. 167 - 173 [Postfazione]
-
null, Paula Ludwig, Träume. Traumaufzeichnungen und Texte aus dem Nachlass (ed. critica curata da: Conterno, Chiara; C., Fürhapter), Göttingen, Wallstein, 2024, pp. 400 [Edizione critica]
-
Perotto, Monica; Licari, Camilla, The Relevance of Family Language Policy in Germany and Italy in the Development of Child Bilingualism: The Role of Natural Translation, «JOURNALISM AND MEDIA», 2024, 5, pp. 861 - 872 [Articolo in rivista]
-
Francesca Masini, Costruzioni su costruzioni: idiomaticity and regularity of NPN discontinuous reduplications in Italian, in: I fraseologismi schematici: questioni descrittive e teoriche, Roma, Aracne, 2024, pp. 51 - 82 (TOPOI) [Capitolo/Saggio in libro]
-
Antonella Luporini, Marina Manfredi, Monica Turci, Jane Helen Johnson, Sabrina Fusari, Cinzia Bevitori (a cura di): David Banks, Tom Bartlett, Cinzia Bevitori, Joy Cranham, Alexanne Don, Gail Forey, Maria Freddi, Sabrina Fusari, Sheena Gardner, Jane Helen Johnson, Antonella Luporini, Marina Manfredi, Anne McCabe, Enrico Monti, Mick O’Donnell, Gerard O’Grady, Cinzia Spinzi, Gordon Tucker, Monica Turci, Benjamin Van Praag, Nicoletta Vasta, Rebekah Wegener, A Life in Style. In Honour of Donna R. Miller, Roma, Tab Edizioni, 2024, pp. 254 (UNIVERSITÀ). [Curatela]
-
Edoardo Balletta, “Si va e si torna insieme”. Pensar (más allá de) la catástrofe con “Plop” de R. Pinedo y “Tejer la oscuridad” de E. Monge, «COSMO», 2024, 24, pp. 207 - 226 [Articolo in rivista] Open Access
-
jane helen johnson, Evaluative and speaker-positioning function bundles in spoken academic English. English as a Medium of Instruction at UNIBO., in: A Life in Style. In Honour of Donna R. Miller, Roma, Tab Edizioni, 2024, pp. 159 - 169 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Mazzuca, Claudia;Villani, Caterina;Lamarra, Tommaso;Bolognesi, Marianna M;Borghi, Anna M., Abstract Sentences elicit more Uncertainty and Curiosity than Concrete Sentences, in: Proceedings of the 46th Annual Conference of the Cognitive Science Society, Merced, University of California Merced, 2024, pp. 1425 - 1432 (atti di: Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci2024), Rotterdam, NL, 24-27 Luglio 2024) [Contributo in Atti di convegno]
-
Rita Luppi; Ramona Pellegrino, Emotionsausdruck und thematisches Wiederholungsverfahren in narrativen Interviews, «DIEGESIS», 2024, 13, pp. 59 - 86 [Articolo in rivista] Open Access
-
Ferrari, Federica, “In Search of Conceptual Metaphors Through Text and Beyond”, in: Cecilia Boggio, Giuliana Diani, Federica Ferrari, Isabella Ferron, Alice Giuliani, Ilaria Iori, Marge Käsper, Quaderni del CIRM (Numero 4), Roma, TAB Edizioni, 2024, pp. 89 - 111 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Sabrina Fusari, Language is purposeful. Some thoughts on teaching Systemic Functional Grammar, in: A Life in Style. In Honour of Donna R. Miller, Roma, Tab Edizioni, 2024, pp. 151 - 158 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Nannoni, Catia; Prandoni, Marco; Soliani, Matilde, Minatori di memorie/4. Esperienze femminili nella migrazione italiana in Belgio, Bologna, Pàtron, 2024, pp. 79 . [Curatela]
-
maurizio ascari, English Industrial Fiction of the Mid- Nineteenth Century: The Voice of the People, «DIVE-IN», 2024, 4, pp. 181 - 184 [Recensione in rivista]
-
Maurizio Ascari; Carmen Bonasera, Un forum su diversità e inclusione. Numero tematico per giovani ricercatrici e ricercatori. Introduzione / A Forum on Diversity and Inclusion: Thematic Issue for Early Career Researchers. Introduction, «DIVE-IN», 2024, 4, pp. 1 - 4 [Articolo in rivista]
-
Penin Fernandez, Natalia, Los repertorios lexicográficos ¿menores? en la lexicografía italoespañola: aproximación a la nomenclatura de Francesco Marin, in: Giulia Nalesso; Alessandra Vicentini, Texts and ideas in the history of language learning and teaching, Bologna, CLUEB, 2024, pp. 75 - 92 [Capitolo/Saggio in libro]
-
Nahid Norozi, Amori e demoni nel "Libro di Sām". Storia di plagi riscritture e collages in un epos persiano cripto-mazdeo, dal XI al XVII sec.,, Milano-Udine, Mimesis, 2024, pp. 191 (INDO-IRANICA ET ORIENTALIA, SERIES LAZUR.). [Monografia/Trattato scientifico in forma di libro]
-
Camil Valerio Ristè, With(out) love from Japan: An analysis of the asexual spectrum in Shirono Honami's I want to be the wall and Isaki Uta's Is Love the Answer?, «DIVE-IN», 2024, 4, pp. 153 - 176 [Articolo in rivista] Open Access
-
Conterno, C., Von Gottsched zu Lessing: Übersetzung und Kulturtransfer im 18. Jahrhundert, «JAHRBUCH FÜR INTERNATIONALE GERMANISTIK», 2024, 55, pp. 101 - 112 [Articolo in rivista]
-
Conterno, C., Festschrift für Michael Dallapiazza zum 70. Geburtstag, «JAHRBUCH FÜR INTERNATIONALE GERMANISTIK», 2024, 55, pp. 9 - 12 [Replica/breve intervento (e simili)]